*1970년대 창고의 변신 [ CUN DESIGN ] ROSEMOO HEADQUARTERS OFFICE

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1970년대 창고의 변신: 로즈무 본사 디자인 탐구

중국 디자인 회사인 CUN 디자인은 중국 철학에서 영감을 받은 간결한 미니멀리즘과 명상적 품질로 유명하다. 베이징 차오양 지구의 1970년대 섬유 창고를 개조한 로즈무(Rosemoo) 본사는 이러한 디자인 철학을 잘 보여준다. 이 프로젝트는 CUN 디자인의 공간과 빛 조작 기술을 보여주며, 소매, 사무실 및 사회 공간을 조화롭게 결합한 조각적 디자인 언어를 선보인다.

1. 개념과 영감
CUN 디자인의 접근 방식은 역사적 산업 요소와 현대 디자인 원칙을 조화롭게 결합하는 것이다.
역사적 배경: 1970년대 섬유 창고
현대적 미니멀리즘: 기존 벽돌 구조와 대비되는 세련된 흰색 볼륨
철학적 영향: 중국 철학에서 영감받은 명상적 품질

2. 공간 배치 및 디자인 요소
원래의 오픈 플랜 구성은 디자이너들에게 혁신적인 공간 배치를 도입할 수 있는 기회를 제공했다.
중앙 원통형 볼륨: 두 개 층에 걸쳐 사무 공간이 배열된 중심점
1층: 대형 소매 쇼룸과 은은한 조명
2층: 타원형 볼륨에 위치한 회의실 및 차실
장엄한 접근: 길게 이어진 로비와 원형 쇼룸으로 이어지는 별도의 입구
대조적인 형태: 노출된 콘크리트 구조와 대비되는 흰색 곡선 볼륨

3. 빛과 공간의 활용
CUN 디자인은 빛과 공간을 능숙하게 조작하여 본사의 미적 및 기능적 품질을 향상시켰다.
자연광: 창문과 천창을 통해 자연광 유입
은은한 조명: 쇼룸에서 몽환적인 효과를 내는 은은한 조명
형태의 상호작용: 곡선과 직선 형태의 대비가 공간에 역동성 부여

4. 재료와 질감
재료와 질감은 브랜드의 정신과 건물의 산업 유산을 반영한다.
자연 섬유: 린넨, 실크, 울 사용
노출된 콘크리트: 기존 창고의 산업적 특성 유지
흰색 볼륨: 현대성과 미니멀리즘을 나타내는 순수한 형태

5. 기능적 통합
본사는 소매, 사무실 및 사회적 공간을 원활하게 통합하는 다기능 공간으로 설계되었다.
소매 쇼룸: 브랜드 제품을 강조하는 중심 위치
사무 공간: 중앙 원통형 볼륨 주변에 배치
사회적 공간: 상호작용과 협업을 촉진하는 회의실 및 차실

CUN 디자인의 로즈무 본사는 창의적인 재사용과 현대적 미니멀리즘의 훌륭한 예이다. 이 프로젝트는 원래 창고의 산업 유산을 보존하면서 브랜드의 절제된 우아함과 자연 재료에 대한 헌신을 반영하는 현대적 디자인 언어로 채워졌다. 공간과 빛을 능숙하게 조작하여 혁신적인 건축 디자인의 본보기가 되는 영감을 주는 작업 공간을 만들어냈다.

translate by ChatGPT

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Chinese design practice CUN DESIGN has a reputation for creating intricately layered spaces of sleek minimalism, imbued with a meditative quality inspired by Chinese philosophy. Underpinning their projects is the skilful manipulation of space and light as showcased in one of their latest projects, namely the new headquarters of Chinese clothing brand Rosemoo in Beijing. Housed in a former textile warehouse built in the 1970s, part of a revitalised industrial site in Chaoyang District, the brand’s new workspace and showroom is underpinned by an ingenious spatial layout that seamlessly interweaves retail, office and social spaces and a sculptural design language of geometric purity that boldly complements the property’s industrial heritage. The result is an inspiring workplace that embodies the brand’s minimalist ethos and understated elegance whilst serving as a paradigm of creative reuse in the context of the city’s industrial relics.

Conceived as a poetic dialogue between the old and the new, the renovation scheme boldly juxtaposes the building’s existing concrete and masonry structure with a series of pristine white volumes. On the exterior, they take the form of smaller and larger rectilinear volumes that jut out of the masonry facades. Featuring sleek cut-outs that discretely contain doors and windows, the dynamic composition of these white volumes stands out against the weathered brickwork.

Like most warehouses, the building came with an open plan configuration which allowed the designers to introduce a new layout free from any restraints. Underpinning their proposal is the introduction of an imposing cylindrical volume in the centre of the building around which the office spaces unfold across two levels. Inside this central volume, there is a large retail showroom, topped by a cluster of elliptical volumes housing a series of meeting rooms and tea rooms. Ceremoniously accessed through a separate street entrance, via an elongated lobby, the circular showroom is an immersive, meditative space whose ethereal sensibility is enhanced by concealed ambient lighting producing dreamy halo effects. Located on a raised platform, the meeting rooms and tea rooms on the first floor are equally ceremonious in nature.

Rendered in white, the rounded volumes in the heart of the building stand out against the building’s concrete structure which the designers have intentionally left exposed. The interplay of curved and rectilinear forms is complemented by the interplay of light and shadow courtesy of a series of vertical and horizontal bands of windows and skylights designed to effectively guide natural light into the interior. The result is a flowing sequence of spaces where clean lines, pure forms and natural textures gracefully coalesce, accurately reflecting the brand’s preference for the use of natural fabrics such as linen, silk and wool.

from yatzer

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