*아이비엠 센터 [ Iosa Ghini Associati ] IBM Software Executive Briefing Center

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디자이너는 항상 고민한다.
'어떻게 하면 브랜드의 성격을 공간에
잘 투영 시킬 수 있을까?'
이점에서 로마에 위치한 아이비엠센터는
빛과 색의 패턴화로 그 숙제를 슬기롭게
풀어낸 디자인을 보여준다.
작업공간을 나누는 아트월에 설치된
도트패턴은 전기적 신호에 의해
구현되는 디지털체계를
극명하게 또는 예술적인 비쥬얼 디자인으로
우리에게 표현한다.
이것은 아이비엠이 창조하는 디지털세계를
건축적, 또는 디자인 요소로 차입시켜
컨셉을 반영하는 동시에 그들의
테크놀로지를 보여준다.

이렇게 디자인된 컬러팔렛트는
리드믹컬하게 컬러를 변화시키면서
우리의 시야를 자연스럽게 공간으로
유도시킨다. 이렇게 유도된 시야는
다시 공간으로 확장되어 자연스럽게
우리를 내부로 인도한다.

또한 컬러팔렛트는 백색의 공간에 투영되어

제2의 컬러공간을 만들어 낸다.

이것은 벽과 바닥과 천장의 경계를
무너뜨려 현실세계가 아닌 디지털의
가상공간으로 우리를 초대하는 것이다.
그래서 우리는 아이비엠센터가 아닌
그들의 컨셉안에 들어와 그들이 만들고
있는 세상을 체험하게 된다.

어떤면으로는 화려해 보이지만
브랜드가 가지고 있는 모토와 컨셉을
잘 포착하여 디자인에 반영함으로써
내부 직원 및 외부 방문객의
공감대를 형성시키고 동질화 시키는
굿 디자인은 눈으로 읽지 말고
손과 발로 읽어 보면 더 많은 것이 보인다.

reviewed by SJ

One of the most challenging components of any corporate workplace is to transmit and unfold the brand into an interior space. How do you create something contemporary from a brand that has been established decades ago (1967) and still resonate with its original values but at the same time inform the current vision and goals? Welcome to the IBM Software Executive Briefing Center in Rome, designed by Iosa Ghini Associati.  Take a look at a transformed interior environment that still speaks to Paul Rand's graphic and visual value of this iconic global brand.  A true testament to the thinking forward mentality that IBM lives by.


This renovation speaks to technology while providing the proper architectural elements to support the spatial program requested by IBM.  Groupings of parallel lines blanket the backdrop and provide rhythm with the foreground.  These lines catch your eye and lead you through the space.  A single bold back-lit line spans the floor and acts as your tour guide.



The color palette is simple, however the energy of the space is created through strategically placed lighting elements.  Colored lights form a grid pattern and reflect against the smooth, continuous white ceiling, walls and floor.  The ceiling opens up to a recessed cove light and forms an interesting shape against the surrounding linear design language that is iconic to its original eight-striped logo mark.  The executive board room highlights a different ceiling element which contrasts the consistency of gyp board; rather we see a grid suspended below an exposed ceiling.  The ceiling height appears lower here, perhaps to provide focus to such a serious room.



There are very few opportunities to see a light fixture; most of the space is lit indirectly.  This is key to establishing a connection to the speed and innovative values of IBM's products and services. An overall smooth, clean, and sophisticated environment that speaks clearly about the brand and communicates clearly to the clients that come visit this space.




from  yatzer
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