*이스마엘 호텔 [ Estudio Larrain ] Ismael 312 Apart Hotel

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칠레 산티에고, 180sqm(20*9) 협소한 대지위, 이스마엘 호텔이 자리한다. 호텔은 주변 도시환경과 연속된 건축을 구현하는 동시에 차별화되는 캐릭터 구현을 목표로 한다. 이는 (다양한 시대에 건립된)다양한 건축양식, 혼재된 도시환경 속 현대적 건축어휘 접목을 통해 장소에 대한 가치를 재발견 한다. 유사하되, 구별되는 건축, 캐릭터 생성은 현대적인 요소; 솔리드, 보이드, 컬러, 텍스쳐를 통해 주변과 대화를 시도하며 기존 건축위에 매력적인 디자인 요소의 접목으로 진행된다.

건축 가이드 라인

블록 내 위치한 건축물은 (9층)높이제한과 베이스 / 바디 / 탑, 3단 구성에 대한 제한사항을 준수한다.

베이스; 공중으로 부유하는 장면이 연상되는 저층부의 투명한 입면 계획은 가로환경과 가시적 연결 및 물리적 연결을 동시에 구현한다. 여기에 도시와 공원 사이 갇힌 자연을 소통시키는 연결통로 역활을 수행한다.

바디; 블록 내 호텔의 아이텐티, 고유한 캐릭터는 발코니와 폴딩된(각 객실과 엇갈리게 접혀진 외벽) 파사드 디자인을 통해 정의된다. 지오메트릭;기하학적 형상(geometries), 난간 디자인, 디테일과 같은 건축어휘는 풍부한 건축을 이야기 한다. 모던, 바로크 또는 클래식, 다양한 건축양식에서 확장된 현대적인 건축을 표현한다. 각 객실 침실로 부터 이격된 발코니 및 접혀진 벽의 측면을 통해 간접광과 프라이버시를 확보한다.

탑; 호텔 옥상에 또다른 보이드 스페이스 테라스-풀장이 설치, 고객들의 여가를 지원한다.

reviewed by SJ,오사


Ismael hotel is a small hotel that gets bigger due to its environment. The site has only 180 m² (9x20 meters), and overlooks two streets, Ismael Valdez Vergara and Monjitas.




  • Architects: Estudio Larrain
  • Location: Ismael Valdés Vergara 312, Santiago, Santiago, Región Metropolitana, Chile
  • Project Architects: Rodrigo Larrain Galvez, Rodrigo Larrain Illanes
  • Project Area: 1502.0 m2
  • Project Year: 2013
  • Photographs: Cristobal Palma / Estudio Palma, Courtesy of Estudio Larrain, Rodrigo Larrain Illanes
  • Collaborators: Claudio Cepeda
  • Interiors: árbol color
  • Construction: Ecomsa S.A.
  • Structures: Alfonso Larrain
  • Technical Inspection: Juan Eduardo Mujica
  • Lighting: MONICA PEREZ & ASOCIADOS
  • Acoustics: INGENIERIA EN CONTROL ACUSTICO
  • Electrical: PROPAMAT
  • Client: Tripode S.A.
  • Site Area: 201,30m²
  • Main Materials: Water cut travertine marble, glass

Context

The block is composed of 9-story high buildings with a continuous facade, reflecting different architectural styles from different times, as a cultural display of our architectural heritage in perfect conditions.

At the project site there used to be a 3-story building, declared "discordant and of little architectural value" by the National Monuments Council, which allowed us to think of a completely new project, with a contemporary proposal.

The project
This is a building in the city and for the city, so we wondered, how do we insert a contemporary project into a consolidated block? We understood that our intervention was like "an extra touch on an existing painting" so we could either hit it right or ruin it.

The project however does not correspond to any of the past eras, but rather to the present and therefore we believe that it should not resemble or mimic anything, nor try to adopt some preexisting architectural style. Instead, it should propose a language that reflects contemporary architecture, in dialogue with its environment from the predominant elements, solids and voids, colors and textures.

The architectural composition of the block considers three main orders:

A. Base
B. Body
C. Top

From the viewpoint of the architectural language, the buildings on the block are characterized in each case by their balconies, as elements that are attached to the buildings, but with their balustrades, geometries and details define an architectural style and expression, either modernist, baroque or classical.

Thus, the project draws on a transparent base that makes the building appear to float above the ground, linking visually and functionally both streets. We therefore decided to break the hermetic nature of the block between the park and the city, and the building has access from both sides. The design of the body containing the rooms has balconies off each bedroom, which like the rest of the block, are presented as an expressive and volumetric element. Not as an attachment, but rather as part of the building. Thus the walls of the facade are folded, creating and containing the balconies, and generating a side window to the inside that increases the brightness of the rooms. The top of the building is again a void that programmatically solves a terrace - pool.



















from  archdaily

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아메리카 칠레 | 산티아고
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