*쌍파울로, 토그 플래그쉽 스토어 [ Triptyque ] TOG flagship store, São Paulo, Brasil

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필립스탁과 트립티크의 건축 프로젝트, 쌍파울로 토크 플래그쉽 스토어가 이야기하는 건축은 브랜드 캐릭터 창출과 문화소비를 통한 고객 만족 실현을 지향한다. 이전 80년대 오래된 게임클럽은 다양한 제품 전시를 위한 순백색 공간으로 변화된다. 이전 건축어휘는 새로운 디자인과 대비감을 이루는 좋은 소재로 사용된다. 거친 벽과 매끄러운 바닥, 천장에 콘크리트 보가 자연스레 노출된다.

문화소비를 위한 상공간 계획

21세기 앤디워홀 팩토리 버전 같은 스토어 인테리어는 현재 상업공간의 트랜드를 적나라하게 구현, 사고 먹고 마시는 기본적인 소비행위는 물론 춤추고 읽고 만드는 등 다양한 문화활동까지 폭넓게 지원하는 포탈 문화 상업공간으로 제공된다. 지금의 상업공간은 단순히 물건을 판매하는 공간에서 확장, 문화를 소비, 즐기는 컨텐츠 소비형태로 진화하고 있으며, 이곳 리빙스페이스 또한 이곳을 방문하는 고객들의 다양한 소셜활동을 지원하는 연회 및 오락기능을 제공한다.

지하1층 부터 3층까지 4층 규모의 플래그쉬 스토어는 웨어하우스, 쇼룸, 오피스, 가든 그리고 레스토랑으로 구성된다.

reviewed by SJ,오사


Under Philippe Starck’s art direction Triptyque developed the architectural project of TOG’s São Paulo Global Flagship Store, with the ambition of stirring up the concept of selling design.

The store was designed as a mixed use place of sociability where you can buy, eat, drink, dance, read, create, spend time; a XXIst century version of the Andy Warhol Factory. As TOG furniture, the space is fully customizable. Conceived as a multi-purpose, living space, it will also function as a major conviviality and sociable hub.



Program: shop
Architects: Triptyque
Associates: Greg Bousquet, Carolina Bueno, Guillaume Sibaud e Olivier Raffaelli
General Coordinator: Luiz Trindade
Project Manager: Alfredo Luvison
Contributors: Guilherme Ramalho, Ulysse Baudet, Joana Telles, Bruno Cruz
Construction: Brandao e Marmo
Contributors: Anderson Toledo e Tiago Santos
Landscaping: Camila Vicari
Structures: Brandão e Marmo
Hydraulics: L2C Engenharia
Electricity: L2C Engenharia
Air conditioner: Tottal Tec
PPCI: Engepoint
Area: 2,108.40 sqm
Completion: 2015


To anticipate these and others potential uses, the Triptyque agency neutralized this old games club from the 80s in painting in white all the place. There is a contrast between the existing walls roughness and the totally new ground. The lights are suspended from the concrete beams visible on the ceiling.

The project was conceived to allow the organic spaces to change over time: no walls between ambiances, an electric system that pervades the entire area and the application of materials like glass foster the multiple use desired for the space.

With 2,100 square meters distributed in basement, ground, first and second floor TOG Flagship will host warehouse, showroom, offices, garden and also a new restaurant.










from  domusweb



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