*홍콩과 베이징을 연결하는 고속철도역사 [ aedas ] express rail link west kowloon terminus

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홍콩과 중국 베이징을 연결하는 고속철도역사 계획안의 커다란 아치가 인상적입니다.


마치 동물의 갈비뼈와 같이 휘어져 적층된 립 형태의 공간은 최대 15개의 레일을


포함하는 세계 최대의 지상터미널로 계획됩니다.


특히 이와같은 립형태는 중국과 홍콩을 입출입하는 기능을 상이한 레벨공간으로


분리하여 동선의 혼선을 막는 동시에 지역적 상권과 커뮤니티를 연결하는


패스웨이를 제공하도록 계획되었습니다. 여기에 립사이로 벌려진 보이드 공간은


내부의 자연채광과 더불어 드라마틱한 외부 뷰를 유입시키는 창의 역활 또한 수행합니다.


25미터에서 45미터 높이의 패스웨이에 설치된 전망 플랫폼은 도심지의 연속적인 뷰를


관망 할 수 있는 조각공원의 기능 또한 수행합니다.


-홍콩과 중국을 연결하는 원거리 운송기능은 물론 지역주민을 위한


근거리 운송기능 또한 완벽하게 수행할 수 있도록 계획되었습니다.-





reviewed by SJ


centrally positioned within urban hong kong, the 'express rail link west kowloon terminus' by international practice aedas is a transit hub for a high speed railway which travels between hong kong and beijing. the 430,000 square meter facility will host 15 tracks creating the largest underground terminal in the world. accommodating regional lines as well as long distance services, the functional arrangement needed to consider that 80% of ridership is projected to be commuters between nearby shenzhen and guangzhou, requiring limited internal distances to make connections. contextual restrictions dictated the major railway types were separated on either the eastern and western halves of the site.

in-house customs and immigration controls for passengers from hong kong and china are placed on successive arriving and departing levels, representing both entities within the structure while striking an efficient organizational balance. above the transit areas, an arching 400,000 square meter development opening to a public forum will generate a metaphorical gateway for transient visitors. an outdoor amphitheater for performance welcomes the dynamic happenings of the adjacent cultural district.




flowing ribbon pathways spread to the roof plane, morphing into a highly sculpted garden. atop the 25 to 45 meter tall volume, an observation platform along the south elevation directs views towards the skyline, victoria peak and encompassing landscape. the roofscape circulation will link to retail and nearby subway and public transit points. voids and apertures within the facade bring daylight as well as visual glimpses down to the sub-grade platforms.




from  designboom


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