플렉시블한 공간 계획이 아닌 직원들의 창조적 생각을 키울 수 있는
크리에이티브 스페이스를 디자인 하는 것이다.
몬트리올에 위치한 아스트랄 미디어는 350명 직원이 근무하는
4층 규모의 건물이다.
전문적이며 특성화된 미디어를 생산해 내는 이 곳은
효율적인 미디어의 생산을 위하여 각 공간의 연계성을 중요시 한다.
이것은 메인 디자인 컨셉으로 전체 공간에 설치된 픽셀 그래픽을
통하여 연결하며 각 공간마다 특성화된 디자인 계획을 지향한다.
라디오, 텔레비젼, 방송 그리고 디지털 미디어를
생산하는 각기 다른 공간들은 그래서 효율적이며 유기적인 관계성을
갖도록 계획되었으며 기능적인 효율성을 바탕으로 각 공간 간에
색다른 커뮤니케이션을 갖도록 디자인 되었다.
비즈니스의 패러다임이 변화하는 것에 발 맞추어 오피스랜스케이핑 또한
빠르게 변화하고 있다. 이것은 예전의 격자 책상배치를 통한 기능적 공간에서
업무의 커뮤니케이션을 효율적으로 통합 관리 할 수 있는 시스템으로의 변화로
알 수 있다.
reviewed by SJ
Based on the client’s four different business units (radio, television, advertising and digital media), our concept was inspired by key broadcasting industry words such as influence, communication, movement and exchange. The concept plays on the contrast between the medium and the message and manifests itself by means of undulating and pixelated graphic interventions.
The project’s main challenge consisted in guiding the client’s transition toward a youthful and modern image and accommodating a large number previously dispersed employees in a single open and standardized space.
Aside from workstations, we fitted up a main reception area, various meeting spaces (conference and meeting rooms, agora, etc.) as well as common services (dining room, lounge, café, copy centre) on each floor. In order to create a rhythm and a gradation throughout the playful 6,000 m2 space, each floor was identified with its own colour and the levels were linked by a central glass staircase.
Astral Media’s new flexible, functional and bright premises provide a human working experience and favour communication between employees.